Peru (2015) – 2. časť – Loki Jungle trek to Machu Picchu

20150915-IMG_0255

Je síce pravda, že pod Machu Picchu sa dá dostať pohodlne vláčikom a dokonca na kopec k ruinám sa dá vyviezť autobusom, ale kde je v tom zábava?

Lepšie je z cesty spraviť udalosť – možností je viacero. Z ponuky trekov sme si nakoniec vybrali Loki Jungle trek, jednak pre aktivity, ktoré ponúkal a určite aj pre nízku cenu.

loki

Jungle trek trvá 4 dni. Začali sme security briefingom deň pred začiatkom cesty, hlavne sme otestovali helmy, aby organizátori vedeli našu veľkosť. Na druhý deň nás vyviezli minivanmi do horského priesmyku vo výške 4300 mnm. Tam sme dostali ochranný gear a potom sme sa pod vedením sprievodcu spustili z vysokohorskej zimy do tropickej džungle. Zjazd mal cez 50km a trval niekoľko hodín, spravili sme si zopár zástavok. Bolo to zábavné, i keď som mal trochu problém s helmou, asi mám priveľkú gebuľu, pretože aj najväčšia helma mi bola úzka a pri rozprávaní som si hrýzol zvnútra do líc :).

IMG_5424 IMG_5502_1

Príchod do tepla znamenal aj začiatok problémov s moskytmi, ale my sme sa vedeli chrániť (ako sa ukáže neskôr, v mojom prípade to bol mylný predpoklad).

Po prespaní v dedinke Santa Maria (večer ešte bola ponuka ísť raftovať, ale tú sme nevyužili) sme sa vybrali cez hlučnú džungľu na Inka trail, cestou sme videli cikády, zopár lokálov, ktorí pestovali kávu, banány, koku a chovali rôzne zaujímavé zvery, boli sme pomaľovaní a potom sme sa už napojili na Inka trail, krásne výhľady, zaujímavé (rozumej scary) mosty.

IMG_5659 IMG_5699inka trail 1inka trail 2

Večer sme sa zastavili pri termálnym prameňoch, v ktorých sme sa vykúpali a odtiaľ nás odviezli na hotel v mestečku Santa Teresa.

inka trail 3

Tento deň ma dosť zrichtovali komáre, povedal by som, že to bolo až na zisk ceny – putovného Keša. Táto nízko cenená trofej (pomenovaná na počesť Keša – borca, ktorý počas cestovania po Číne držal túto cenu takmer každý deň) sa udeľuje členovi výpravy, ktorý mal v daný deň výnimočnú smolu, nešťastie, alebo nehodu. Takto som dopadol.

Ráno som mal ľavé lýtko statne opuchnuté a dosť bolelo aj pri chôdzi – ale čo už. Zvyšok výpravy zaradil do programu ziplining v kaňone na konci dediny, ja som ich len pozoroval, tieto výškové veci nie sú pre mňa.

Po vybláznení sa sme pokračovali ďalej, popri železnici, ale stále pralesom a pomedzi kopce smerom k Aguas Calientes, čo je základňa na výstup k Machu Picchu. Stavili sme sa pri pekných vodopádikoch, kde sme si spravili aj spoločnú foto a potom sme už dorazili do mesta a ubytovali sa.

20150915-20150915_123355

K Machu Picchu sme liezli peši a štartovali sme ešte v noci, aby sme hore zažili východ slnka. Nekonečné schody Kung Fu Panda style. V chladnom vzduchu sa mi pri každej zastávke dymilo zo spotenej horúcej hlavy, okoloidúci sa na tom dobre zabávali, hore som prišiel úplne mokrý.

Pred vchodom do komplexu nás už čakal náš guide, ktorý nás zobral dovnútra a spravil nám basic výklad a prehliadku, po ktorej sme sa už mohli realizovať sami. Machu je obrovské, napriek zástupom ľudí stále pôsobilo prázdnym dojmom. Strávil som tam celé doobedie aj časť popoludnia, porobil fotky, všetko prelozil. Na okolité vrcholce som už neliezol, tie schody mi stačili.

20150915-IMG_0355 20150915-IMG_0158 20150915-IMG_0219-Pano 20150915-IMG_0321 20150915-IMG_0339

Tu je video z celého priebehu treku

Po návrate do mesta som spravil najväčšiu chybu svojho života, dal som si pizzu – pažravé to ja hovädo, tak mi treba. Utvrdil som sa v tom, že španielsky hovoriace národy pizzu robiť nevedia a toto bol naozaj úplný vrchol zla, ani to ako pizza nechutilo, cesto by ani najväčší optimista nenazval cestom, nič – nula bodov. Ako trest za tento môj prešľap som dostal hnačku, ktorá sa ma už počas tripu, ba dokonca ešte týžden po návrate domov nepustila – fuck them. Do Cuzca sme sa vrátili vlakom a ďalší deň sme sa vybrali luxusným busom do mesta Puno pri jazere Titicaca. Highlightom tejto cesty bolo prechod mestom Juliaca, ktoré s prehľadom vytesnilo Prievidzu z pozície najväčšej diery – no veď posúďte.

FB fotoalbum

Paľov blog s „trochu“ lepšími fotkami