Ázia (2013) – 5. časť – Džungľa

Niekoľkodňový trek malajskou džungľou v národnom parku Taman Negara bol pre mňa highlightom, na ktorý som sa na tejto ceste tešil najviac a nebol som sklamaný, stále je to jeden z mojich najzaujímavejších zážitkov v živote.

Zo Singapuru sme sa vybrali Jungle Express vlakom do Taman Negary – bohužiaľ v noci, takže sme si jazdu džungľou nemohli obrazovo vychutnať. Čo sme si ale „užili“ na plno bol záťažový test klimatizácie vo vlaku, taká zima ako tam nie je ani v lasvegaských kasínach. Ešte za tmy sme dorazili do dedinky (mesta?) Jerantut a po zúfalom hľadaní bankomatu ochotného vydať nám tvrdú malajskú menu sme prespali v hoteli a ráno vyrazili do Taman Negara.

Tam sme si našli random ubytko, lebo to čo sme mali dohodnuté už neviem či vôbec neexistovalo, alebo len o nás nevedeli.  Bývali sme u týpka, ktorý každú vetu začínal smiechom, celkom fajn. Národný park bol na druhom brehu rieky, cez ktorú ľudí prevážali člnmi, na rieke boli aj plávajúce reštaurácie. Spravili sme si krátky výlet do džungle a vybavili si na ďalší deň 2-dňový jungle trek so sprievodcom a prespaním v jaskyni.

Výprava začala pozbieraním si zásob, ktoré sme si každý mali niesť sám, spacák, karimatka, ešus, 8l vody, jedlo – pridelili nám lokálneho guida – hobita. Príjemne prekvapenie bolo, že sme v skupine boli len my štyria. Dostali sme čln a ten nás najskôr zaviezol na Canopy walk, čo je prechádzka po visutých chodníkoch v korunách stromov.

Odtiaľ sme pokračovali proti prúdu rieky, preplavili sme sa okolo domorodej dedinky, v ktorej sa väčšina výletov zastaví pozrieť si nejaký folklórny program, my sme ju však vynechali, odviezli sa až na štart nášho treku a vyrazili na pochod do džungle.

Vyzeralo to tam parádne, zvuky ako cirkulárka, údajne od hmyzu, narážali sme na slonie hovná a stopy, guide nám ukazoval rôzne stromy, vysvetľoval ako nájsť vodu a Bejek si odtrhával pijavice. Chodník bol dosť blatistý a po 5 krokoch bol človek úplne prepotený kvôli vysokej vlhkosti. Nešli sme dlhú trať a pochod nebol fyzicky náročný, nasadili sme pohodové tempo, zastavovali sme sa popozerať a pofotiť zaujímavé miesta, prechádzali sme cez potoky po kmeňoch spadnutých stromov atď.

K večeru sme sa dostali k parádnej jaskyni, kde sme mali prespať. Popri nej tiekol potok, v ktorom sme sa vykúpali a skultúrnili a sprievodca nám zatiaľ pripravil fajnovú večeru. Zvyšky jedla odložil kus bokom pre dikobraza. Potom už sme sa uložili spať, bolo to zvláštne, ležali sme uprostred jaskyne na zemi, zvonku prenikal dosť veľký hluk, spal som asi na 12 etáp, uprostred noci nás zobudil dikobraz, ktorý sa preberal zvyškami toho, čo sme mali na večeru a potom sa ešte odhodlal priliezť až k nám a urvať nudle, ktoré sa snažil za silného šuchotania rozbaliť.

Nocovanie v divočine bol krásny zážitok, ráno sme natočili s Maydayom rozhovor o tom čo sa nám zatiaľ prihodilo a vybrali sme sa na ďalšiu etapu cesty.

Myslím, že táto bola ešte krajšia – prechody riek a bažín boli také, že sa čudujem, že sme to zvládli celí. Guide nás zobral aj do ďalšej jaskyne plnej netopierov. Cestou sme videli aj hada, vraj jedovatého, ktorý šuchotal vo vrcholcoch stromov.  Smrdeli sme statne a na obed sme sa zastavili pri rieke, kde sme sa parádne vykúpali a dali si obed.

Konečne sa dostalo aj na mňa a mohol som zo seba postŕhať zopár pijavíc – bez toho by to nebolo ono. Cestou ďalej sme prešli aj okolo domčeka, kde sa dá tiež prespať a dostali sme sa do prístaviska, kde nás vyzdvihli a dopravili naspäť domov.

Bol to jeden z najlepších zážitkov ever. Tu je aj video ako to prebiehalo.

Ďalší deň sme mali voľno, tak sme sa nechali odviezť loďou po inej riečke k vodopádom, kde sme sa vykúpali a oddýchli si. Tiež parádny deň a musím povedať, že táto džungľa bol skvelý bod programu. Vo videu je vidieť že tá cesta loďou bol čistý Indiana Jones shit – teraz keď to pozerám sa mi tam chce ísť znova :). Musíme naplánovať niečo seriózne ako 12 dňový trek na Borneu alebo tak.

Chalani sa v dedinke snažili zohnať pivo, najprv ich všetci vysmiali, alkohol sa tu nikde nepredáva, potom vyzvedeli, že hotel na okraji mesta má nejakú výnimku a pivo sa tam dá zohnať. Došliapali sme tam, v menu ale pivo nebolo, nikto sa o nás ani nezaujímal, až nakoniec sme museli chlapíkov čo tam boli osloviť sami, tí nám povedali že pivo majú len v obchodíku s potravinami, tak sme tam nabehli. Ja teda pivo nepijem, ale chalani sa už tešili, nabrali slušné zásoby … potom keď zistili koľko to pivo stojí, tak ich zase vrátili naspäť 🙂 – zobrali si po jednom a išli sme späť.

Z Taman Negary sme sme sa rozdelili – Mayday s Trikom šli rovno do Kuala Lumpur a my s Bejekom sme ešte skočili cez kopce do Cameron Highlands, čo sú cca 2km vysoké kopce, na ktorých sa pestuje čaj. Samozrejme sme boli na exkurzii, dozvedeli sme ako sa čaj vyrába, pofotili sme si krásne čajové sady a ochutnali nejaký top čaj. Ja som teda čajový barbar a hocaký čaj zo sáčku s cukrom a citrónom mi chutí lepšie, ale tak skúsili sme.

Boli sme aj na exkurzii v machom obrastenom hmlou zaliatom vysokohorskom pralese, v insect zoo s pavilónom plným obrovských motýľov, pohladkali sme si najväčšieho chrobáka na svete a sledovali ako týpek ponúka ľudom či si na ruke nechcú podržať veľkého škorpióna.

IMG_4414IMG_4580 IMG_4594

Odtiaľ sme sa tiež pobrali do Kuala Lumpuru, autobusom ktorý trochu meškal, lebo cestou k nám odtrhol obe spätné zrkadielka, neskor sme pochopili prečo. Celá cesta prebiehala štýlom závodov na Pezinskú babu akurát teda sme to šli veľkým busom. Nejako sme to ale prežili.

Mne sa v autobuse elegantne podarilo zabudnúť telefón, takže v Kuala Lumpure som sa 2 dni naháňal za človiečikom, čo ho odtiaľ zobral. Nakoniec to dopadlo dobre aj keď som mal chvíľami pocit, že ide o rukojemnícku drámu. Hlavný problém bola jazyková bariéra, vo finálnej fáze som už zastavoval na ulici ľudí, čo ako tak vedeli po anglicky a prosil som ich aby s únoscom vyjednávali za mňa. Podarilo sa a telefón mám dodnes.

Chalani zatiaľ stihli pozrieť Petronas Tower a aj keď mi svorne tvrdili, že je to ripoff, išiel som sa pozrieť aj ja sám a náhodou to bolo fajn. Hlavné je, že keď teraz budem vidieť nejaký špionážny film, ktorý sa tam bude odohrávať, budem mať lepší pocit, že veď tam som bol.

IMG_4792 IMG_4801

Opäť som pobehal Kuala Lumpur aj výletným busom a nechal si vysvetliť čo kde je, je to celkom sympatické mesto. Len ľutujem, že som sa nedostal do Batu Caves, ktoré si chalani veľmi pochvaľovali 🙂 (NOT)

IMG_4701 vtáčia ZOO

IMG_4726 IMG_4780 IMG_4762
mega mešita

Bývali sme v peknom apartmáne, točili sme tam aj rozhovory s Bejekom a Andrejom, ktorý sa tu k nám tiež pripojil.

Z Malajzie sme sa už s Maydayom vrátili domov po super tripe, Bejek s Trikom a Andrejom ešte pokračovali na Bali a odtiaľ šiel Triko s Andrejom na niekoľko mesiacov žiť na Filipíny.

Kompletná fotogaléria na FB

• korelll

Precitane a pozrete pri ranajkach :),super Yegon!