Ázia (2013) – 4. časť – Kambodža, Singapur

IMG_2827Keď som bol malý používalo sa slovné spojenie „Choď do Kambodže lekvár kosiť“ keď chcel človek poslať niekoho do riti. Vtedy by ma ani nenapadlo, že sa na tie lekvárové polia niekedy pôjdem aj pozrieť.

Cesta z Bangkoku autobusom k hraniciam s Kambodžou bola dosť dlhá, ale dala sa vydržať. Počas nej sme poctivo študovali akým ripoffom sa máme vyhnúť, takže po tom ako nás kambodžský colník doslova šokoval dokonalou výslovnosťou Trikovho mena Dušan, sme boli pripravení nenechať so sebou vybabrať žiadnym rádoby taxikárom. Obv sa to hneď spustilo, lebo sme nedbali prvú radu v sprievodcovi – nechoďte s nikým, kto sa vám sám ponúkne, nájdite si taxík sami – nám sa to až také strašné nezdalo, tak sme sa dohodli s týpkom, ktorý nás oslovil koľko zaplatíme za odvoz do Siem Reap a že zaplatíme až keď tam prídeme. Po pár kilometroch taxikár zastaví na pumpe a začne od nás pýtať na plyn. To sme mu zatrhli, že my predsa platíme až po dojazde, ošíval sa ale keď videl, že s nami nepohne, tak zavolal nejakého kamaráta, ktorý mu doniesol peniaze a onedlho sme šli ďalej.

Ďalší drobný zádrhel nastal v Siem Reap, taxikár tvrdil, že sa tam nevyzná, vysadil nás niekde v centre s tým, že vybavil, že po nás príde niekto iný a zavezie nás do hotela. Mali sme síce svoje podozrenia, ale našťastie to ďalej prebehlo bez incidentu, tuk tuk sa dostavil, dokonca sme ho nakontrahovali na ďalšie dni ako nášho osobného dopravného providera a ubytovali sme sa vo veľmi sympatickom hotelíku. Tuktukár bol skúsený a navrhol nám ranný čas odchodu tak, aby sme stihli východ slnka nad Angkor Watom. Napriek davom to bol slušný zážitok.

Všetko sme tam pobehali a pofotili, je to mega komplex chrámov, tuktukár nás vozil z jedného do druhého, lebo sú dosť ďaleko od seba.

IMG_2875 IMG_2879 IMG_3032 IMG_3080 IMG_3010

Pozreli sme si aj ten kde sa točil Tomb Raider, ten bol inak veľmi pekný, polozrúcaný a zo stien vyrastali obrovské stromy.

IMG_3219 IMG_3278

Je tu trochu problém zbaviť sa dotieravých obchodníčok, ktoré za nákup koly sľubujú večnú lásku, ale nejako sme sa premotkali.

Ďalší deň nás tuktukár zobral po okolitých dedinkách na krátky výlet do džungle, dali sme si aj nejakú lokál stravu u jeho známych, kde nás úplne zobrali jednak ochotou a nenásilnosťou, ale hlavne úplne smiešnou cenou jedla – mysleli sme si, že suma čo pýtajú je za jedného a ono to bolo za všetkých. Výlet ku chrámu potopenému v potôčiku bol celkom fajn – múzeum mín už menej.

IMG_3430 IMG_3517 IMG_3482

Zhodou okolností bol v tom čase v Siem Reap aj Vašek Rychtařík – český turnajový riaditeľ a overall boss, tak sme sa s ním stretli na večeri. Btw celkom dobré jedlo čo tu robili so zaujímmavým názvom bol Amok. V súvislosti s jedlom sa nám tu podarilo objaviť podnik s najpomalšou obsluhou na svete – ale aspoň chuťovo to bolo ok.

Zo Siem Reap sme sa vybrali loďou do Phnom Penh. Navštívili sme Killing Fields – deprimujúcu ukážku čoho sú ľudia schopní, aj múzeum v bývalej škole/väznici/mučiarni. Súťaživosť a snaha o dominanciu nás síce vďaka motivácii a pokroku, ktorý prináša priviedla tam kde dnes ľudstvo je, ale cestou sme vďaka nej spravili aj kopec hnusností.

IMG_3628 IMG_3710 IMG_3696

Samozrejme ako veľkí páni sme sa museli nechať rovno na ulici oholiť britvou.

Vybehli sme aj na strelnicu, preveriť stav kalachov, ukázalo sa, že pravý pacifista dokáže pokaziť i tento neohrozený nástroj vyhlásený svojou spoľahlivosťou.

Highlightom nášho pobytu  bola určite Happy Pizza – s obsahom marihuany. Prvý pokus nevyšiel a nezabrala, druhý sme exekuovali v inej pizérii (Herb’s Happy Pizza) a to už zašlapalo ako malo. Po návrate na hotel sa nám zdalo, že nič moc, nástup bol pomalý, ale zato potom gradoval do nečakaných výšin.

Začalo to tým, že sme s Maydayom v manželskej posteli pozerali kambodžskú obdobu MTV, zdalo sa, že piesne idú podľa jednotného scenára, trpiaci chlapec nekonečne dlho spieva v daždi, trpiaci chlapec spieva na križovatke, trpiaci chlapec spieva na streche, trpiaci chlapec skáče zo strechy a zabíja sa. Ďalší level bol nejaký americký G-čkový akčák (http://www.imdb.com/title/tt0896585/?ref_=nm_flmg_act_9) kde lovili yetiho, resp yeti lovil posádku spadnutého lietadla, to by bolo všetko ok keby nám už nebolo všetko strašne smiešne, čo podporil kambožský dabing, hlavne ten ženský kde ženy hovorili neuveriteľne komickým vysokým až héliovým hlasom a titulky boli ako z ríše snov – čistý google translator preklad – prevedčte sa sami.

Naše zážitky kulminovali sledovaním indickej telenovely, kde dejové napätie bolo štajgrované zábermi na oči všetkých osôb zúčastnených v rozhovore a zdalo sa, že tieto dramatické zábery tvoria 80% filmu.

Vtedy niekedy prišiel Triko a ja som videl, že si nesie vankúš, začal som mu robiť miesto v posteli medzi mnou a Maydayom, odkladať chipsy a on sa na mňa len začudovane pozeral – vtedy vysvitlo, že ten vankúš je v skutočnosti notebook – zabávali sme sa na tom asi hodinu.

Ako ďalšie sa ukázalo, že Bejek ktorý dovtedy pod vplyvom pizze len spal zmizol, našiel sa ako sedí na schodoch, neskôr nám vysvetlil, že tam sedí už 2 hodiny v úžase nad tým aké sú tie schody super.

Najhoršie ale bolo, že na ruhý deň ráno sme mali letieť do Singapuru a neboli sme ešte ani zbalení, ja som sa asi hodinu a pol odhodlával a stálo ma to naozaj všetky duševné sily, nastaviť budík tak, aby sme sa ráno stihli pobaliť. Nakoniec sme to nejko dali, ale pizza šlapala ešte na druhý deň na obed a my sme vyzerali ako zmoknuté sliepky.

Singapur

Mrakodrapy, celkom husté a neuveriteľne drahé mesto. Tu sme si buchli po vrecku, že keď už sme tu budeme bývať ako páni a ubytovali sme sa v Sands hoteli, ktorý tvoria 3 veže s banánovitou nadstavbou, na ktorej je obrovský infinity pool s výhľadom na mrakodrapoidnú business štvrť.

IMG_3953 IMG_3759  IMG_3834

Z druhej strany je veľká botanická záhrada s umelmými stromlike konštrukciami a dvoma high tech skleníkmi.

IMG_3836-Edit IMG_3940 IMG_3895

V hoteli sme sa stretli s Andrejom (LooserSR). Otestovali sme samozrejme pool, pobehali okolie, povozili sa po meste sightseeing busom, celkom fajn výlet, ale tak akurát stačilo. Andrej, ktorý nesúhlasil s tým, že by sa mal nechať cicať pijaviciam sa odtiaľ presunul priamo do Kuala Lumpuru a my ostatní sme nasadli na Jungle train smerom do národného parku Taman Negara v Malajzii.