Ázia (2013) – 3. časť – Thajské ostrovy

Pokračovanie našej cesty po juhovýchodnej Ázii – Thajské ostrovy

Koh Phi Phi

Z Bangkoku sme leteli už všetci spolu k moru do Krabi (najväčšej diery hneď po Prievidzi) a odtiaľ sme sa hneď loďou presunuli na Ko Phi Phi. Mali sme super počasie a so škodoradostným úsmevom sme spomínali na zimu doma. Ostrovy v tejto časti Thajska sú krásne, už z lode sme vedeli, že sme tu dobre.

Na Phi Phi sme sa ubytovali a šli sa namočiť do mora, to ale kvôli odlivu vôbec nebolo jednoduché. Ležali sme si teda na chrbte na dne, tí s menšími bruchami boli ponorení celí, zo mňa kúsok trčal a sledovali sme Bejekovu márnu snahu nájsť hlbšiu vodu. Vzdal to až niekde mimo thajských výsostných vôd, takmer z nášho dohľadu, ale stále vo vode len po kolená.

Treba spomenúť skvelú pochúťku, ktorou sme sa tu kŕmili – palacinky s mangom (alebo čímkoľvek iným)

Ďalší deň sme si ráno dali krátky crossfitík na pláži a vyrazili na okružnú plavbu po okolitých ostrovoch. Náááádhera.

Pozreli sme si ostrov kde uplakaný božský Leo točil film Pláž.

Oboplávali sme niekoľko ďalších nádherných ostrovov. Na pár najkrajších miestach sme sa kúpali a šnorchlovali.

IMG_2125 IMG_2144 IMG_2162

Divné veverice tu majú.IMG_2282 IMG_2376 IMG_2411 IMG_2415    IMG_2543   IMG_2016

Večer chalani vyrazili za zábavou, ktorá pozostávala z plážových diskoték, účasti na nejakej náhodnej oslave, či svadbe niekde na ulici, kontroly dodržiavania bezpečnostných predpisov počas vystúpenia vrhačov ohňa zhodou okolností vrhaného ponad hlavy divákov (rozumej Maydaya), straty a znovu nájdenia topánok a mnohých iných udalostí. Ja som kvôli pokročilému veku dal prednosť spánku.

Ráno ma zobudil Mayday so zvláštnym výrazom v očiach, začudovane som sa ho opýtal prečo je už hore keď som očakával, že ja ako dôchodca vstanem ďaleko prvý. Odpovedal vecne, že on ešte nespal, ale že je plne pripravený k transportu.

Koh Lanta

Preplavili sme sa teda na Koh Lantu – pokľudnejší to ostrov – alebo tak sa aspoň na prvý pohľad zdalo. Hlavnou fíčurou nášho pobytu tu bol ubytovací komplex ktorý Mayday odkiaľsi vyhrabal a masívne zakonkuroval APMiner-ovi, ktorého výber nášho ubytovania v Brne pár rokov späť sa až doposiaľ zdal byť smerom dole neprekonateľný.

„Hotel“ sa volal Chillout House – predstavte si konštrukt náhodne pozväzovaného naplaveného dreva v hrubom tvare štvrtiny domu. Koncept open space tu nabral úplne nový rozmer, zrejme masívne chillujúci autor stavby (nepochybne herbálne podporený) sa totiž rozhodol pre odstránenie i vonkajších stien objektu.

Ale pozrite si video

Vybral som si executive sweet Bamboo one, kde som za 6USD na noc zdieľal manželskú posteľ s Bejekom. Posteľ bola vlastne na zemi položená matrac a manželstiev už musela vidieť niekoľko stovák. Bejek, ktorý si uhnal na Ko Phi Phi úpal a dostal horúčku sa z nej pár dní nepohol.

Dni sme trávili na neďalekej skvelej pláži konzumáciou kokosových orechov, váľaním sa a plávaním.

Bolo to celkom fajn, ale v budúcnosti by som oddychovú pasáž dovolenky nesituoval na jej začiatok, ale skôr niekde ku koncu, keď už je ten odpočinok aj naozaj treba.

Už sa ani nepamätám kto prišiel s tým skvelým nápadom požičať si mopedy a pozrieť si ostrov vo vlastnej réžii. Bezpečnostné helmy sme s pohŕdavým úsmevom odmietli a svoj skill sme okamžite demonštrovali – v mojom prípade vybehnutím na kopou odpadkov a v Trikovom úplnou absenciou pohybu vpred. Po krátkej inštruktáži sa ale aj on rozbehol a vydali sme sa teda po ostrove neohrozeným, priam závodným tempom.

Bez vážnejších incidentov sme sa dostali až do národného parku na južnom cípe ostrova. Triko uzavrel mier s miestnymi opicami, prešli sme sa a pofotili čo sa dalo.

IMG_2618IMG_2620IMG_2615   IMG_2653-Edit P1040278

Tá pravá show začala až pri odchode. Triko sa rozhodol zapôsobiť na okoloidúce americké turistky burácaním motora svojho mopedu, bohužiaľ nečakal, že pridaním plynu sa mu vyrovná volant a jeho dopravný prostriedok pôjde iným smerom, než by si želal. Nuž a tak sa stalo, že Triko head-on atakoval jediný betónový stĺp na ostrove, pri tom sa mu podarilo rozbiť moped a sám uľahnúť do jarku v nesmrteľnej polohe letiaceho supermana.

Jeho snaha o vyvolanie silného dojmu bola korunovaná úspechom a Američanky sa skutočne pri ňom so zdesenými výkrikmi zastavili. Na jeho ubezpečovanie, že je ok reagovali kategorickým banom na motorku aspoň na 10 minút s odôvodnením, že je určite v šoku.

Moped ostal pojazdný, takže sme sa domov mohli dostať bez pomoci. Cestou späť sme už šli opatrne. Zastavili sme sa pri rodinke, ktorá prevádzkovala výlety na slonoch. Mali síce už zavreté, ale pomocou pohotovostných bankoviek sme ich presvedčili, aby nás nechali sa so slonmi odfotiť. Predpokladal som, že pôjde o niečo ako, že nás postavia vedľa slona cvakneme sa a ideme. Zrejme jazyková bariéra spôsobila, že pánko mi slona dal na zem a kázal mi naňho vyliezť. Nedostal som žiadne inštrukcie ako tento dopravný prostriedok ovládať a chlápkovia ma po chvíli nechali napospas osudu, otočili sa chrbtom a odišli kus preč. Môj slon zareagoval okamžite, rozhodol sa využiť svoju nečakanú slobodu a vybral sa so mnou tiež svojou cestou. Našťastie len kúsok – k najbližšiemu jedlu, ale bol to zvláštny pocit 🙂

Po návrate do ubytovne Bejek, ktorý s nami na výprave nebol (v ten deň sa liečil na izbe) vyslovil pamätnú vetu: „Kluci mně už je líp, pudu zítra s váma na ty mopedy.“ Týmto sa začala epizóda Krvavé sonety, ktorá mi bola neskôr opísaná ako nekontrolovaný let Bejeka vzduchom do jarku rezultujúci v skrvavení 20% povrchu tela, potrebe angažovať niekoľko pomocníkov, aby bolo možné vytiahnuť z porastu moped a smiech prevádzkovateľov Chillout housu a ich výkriky kedykoľvek nás videli: „Aaaah! Crazy people, no more bikes for you!“.

Aby bola zbierka kompletná, tak moped položil aj Mayday a ja som ostal jedinou osobou z posádky s čistým štítom, hlavne kvôli selfinduced banu na rýchlosti nad 35kmh.

Počas Bejekovych krvavých eskapád sme s Trikom natočili krátky rozhovor jednak o ňom, ale aj o udalostiach, ktoré nás dovtedy na ceste postretli – nájdete ho tu.

Po dôkladnom oddychu sme sa preplavili späť do Krabi, pozreli sme si mesto a dobre sa napapali – inak jedlo v Thajsku úplne skvelé a super lacné.

IMG_2796 IMG_2782

Potom už sme leteli späť do Bangkoku, odkiaľ sme sa hneď vybrali ďalej a to busom na hranice s Kambodžou.

Ďalšie foto vo facebook albume.